• De VRZA, voor radioamateurs, heeft een energiek bestuur, en een ALV waar elk lid een stem heeft. Het betere alternatief. Word daarom lid van de VRZA voor slechts € 30 per jaar! (En gezinsleden voor slechts € 10 per jaar!)

Day of the YL’s contest 23 – 25 mei 2020

Day of the YL’s contest 23 – 25 mei

Van 23 tot en met 25 mei vindt de ‘Day of the YL’s contest’ plaats. Carine F5ISY (SK) ontwikkelde deze contest en zal deze helaas zelf niet meemaken. Om haar te gedenken hebben meerdere internationale Young Ladies besloten om deze contest alsnog doorgang te laten vinden. Ze willen daarmee de activiteiten van YLs over de hele wereld promoten. Bij deze dus ook een oproep aan alle Dutch Young Ladies om zich op deze data te laten horen op VHF of HF!.  Ook voor OMs is de ‘Day of the YL’s contest’ interessant: elke deelnemer (ook luisterstation) kan een award (pdf) krijgen als deze voor 33 punten aan QSOs met een YL heeft gemaakt/gehoord.

Details:

Tijd : 2020-05-23 00h01 UTC tot 2020-05-25 23:59h00 UTC

Banden: 3,5 – 7 – 14 – 21 – 28 MHz en ook VHF maar buiten de repeaters.

Modes : CW, SSB, RTTY

Voorgestelde frequenties zijn +/- 10 kHz van de volgende basisfrequenties:
CW: 3.533, 7.033, 14.033, 21.033 en 28.033 MHz
RTTY: 3.588, 7.044, 14.088, 21.088 en 28.088 MHz
SSB: 3.733, 7.133, 14.213, 14.240, 14.300, 21.233, 21.400 en 28.433 MHz

Uitwisseling: RS(T) + YL/OM (bijv. 59(9) + YL/OM)
Hetzelfde station mag eens per band en eens per mode gewerkt worden.

Elke deelnemer (ook luisterstation) kan een award (pdf) krijgen als deze voor 33 punten aan QSOs heeft gemaakt/gehoord. De punten worden als volgt verdiend:

Voor OM / YL 2 punten
Voor YL/ YL 3 punten
Voor YL / OM 1 punt

Logs insturen kan tot 30 juni via DoYL.Carine@gmail.com of 3830scores.com voor DOYL.

Vermeld in de e-mail: call + OM/YL + aantal QSOs met YLs + totaal aantal QSOs.

Voor degenen die van N1MM+ gebruik maken is er met dank aan N1MM een User Define Contest” te downloaden.
De uitleg hoe te installeren is hier te vinden.

Bron: facebook

Comments are closed.